Over COC Midden-Nederland

Het COC zet zich al sinds 1946 in voor gelijke rechten, emancipatie en sociale acceptatie van lesbische vrouwen, homoseksuele mannen, biseksuelen, transgenders en intersekse personen (LHBTI’s). COC Midden-Nederland focust zich sinds 1950 op het werkgebied Midden-Nederland. Dit omvat alle gemeenten in de provincie Utrecht, maar ook enkele gemeenten in Gelderland en Zuid-Holland.

Hieronder zie je een overzicht van de gemeenten in het werkgebied van Midden-Nederland:


comingoutdag2020 bij COC Midden-Nederland
Deze gemeenten in het werkgebied van COC Midden-Nederland hingen een regenboogvlag tijdens Coming Out Dag 2020.

Onze missie

COC Midden-Nederland houdt zich bezig met veiligheid, (politieke) belangenbehartiging en activiteiten voor kwetsbare doelgroepen waaronder jongeren, 50-plussers, vluchtelingen, vrouwen en LHBT’s met een fysieke of verstandelijke beperking.

Ook geeft COC Midden-Nederland voorlichting op scholen en bieden wij eerstelijns psychologische hulpverlening. Daarnaast proberen wij alle vormen van discriminatie een halt toe te roepen. Dit doen wij in alle gemeenten in het gebied Midden-Nederland.

Benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Stuur een e-mail met je vraag of verzoek naar [email protected] en we komen zo snel mogelijk op je terug.


Onze geschiedenis

Op 18 januari 1950 werd de afdeling COC Utrecht, het huidige COC Midden-Nederland, opgericht. De eerste bijeenkomst vond plaats in een zaal van het N.V. Huis te Utrecht, ook wel bekend als het oude Tivoli Oudegracht.

Het eerste bestuur, bestaande uit Joop Damen Sterck, Sonja Witstein, Chris de Rijk en Bram Verhaar, waren in die tijd genoodzaakt om alle activiteiten in het geheim te organiseren. Ook gebruikte de vereniging een neutrale naam, want COC staat voor Cultureel Ontspannings Centrum.

In de werfkelder van Ina Boudier-Bakker aan de Oudegracht 333 te Utrecht werd wekelijks samengekomen. De meeste leden hadden schuilnamen en verkregen toegang middels een ledenkaart, op deze kaart stond enkel een letter en een getal. Een inval van de politie, want twee mannen die met elkaar dansten was ten strengste verboden, deed het bestuur besluiten tot een lange periode van wisselende onderkomens.

In 1966 werd een vaste ruimte verkregen in de werfkelder aan de Nieuwegracht 28. Deze kelder kreeg uiteindelijk een café-ontheffing en een dansverlof. In 1978 werden de activiteiten verlegd naar de Oudegracht 221 in Utrecht. Voor het eerst zichtbaar en eindelijk ‘boven de grond’.

Sinds 2008 heeft COC Midden-Nederland geen vaste huisvesting.


Onze huidige bestuur

Het huidige bestuur bestaat uit de volgende samenstelling:

  • Laura van Nieuwenhuijze (voorzitter)
  • Hugo van Amerongen (vicevoorzitter)
  • Marijn Brok (aspirant secretaris)
  • Arie van der Vliet (penningmeester)
  • Maryse Leloup (algemeen bestuurslid)
  • Harry Mereboer (algemeen bestuurslid)

Onze werkgroepen

COC Midden-Nederland organiseert met hulp van tientallen coördinatoren en vrijwilligers diverse activiteiten voor een groot scala aan werkgroepen.

Hier een overzicht van de huidige werkgroepen binnen COC Midden-Nederland:

  • AutiRoze (LHBTIQ+ personen met autisme)
  • Cocktail (LHBTIQ+ vluchtelingen en asielzoekers)
  • Grown Up Queers (LHBTIQ+ jongeren tussen 18 en 32 jaar)
  • GSA (LHBTIQ+ scholieren)
  • Jong&Out Utrecht (LHBTIQ+ jongeren tussen 12 en 18 jaar in Utrecht e.o.)
  • Jong&Out Amersfoort (LHBTIQ+ jongeren tussen 12 en 18 jaar in Amersfoort e.o.)
  • Prettig Anders (LHBTIQ+ personen met een lichtverstandelijke beperking)
  • Roze 50+ (LHBTIQ+ ouderen van 50 jaar en ouder)
  • TransActief (transpersonen in Utrecht e.o.)

Hulpverlening en voorlichting

  • Consultteam (eerstelijns psychologische hulpverlening)
  • Meldplatform #WeBlijvenOnszelf (discriminatiemeldpunt)
  • Voorlichting (LHBTIQ+ voorlichting in het onderwijs)

Contactgegevens COC Midden-Nederland

Wil je graag een activiteit van COC Midden-Nederland bezoeken, maar weet je niet zo goed wat bij je past? Of wil je aan de slag als vrijwilliger?

Stuur dan een e-mail naar [email protected].


We use cookies to personalise content and ads, to provide social media features and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie name Active

Privacy Policy

What information do we collect?

We collect information from you when you register on our site or place an order. When ordering or registering on our site, as appropriate, you may be asked to enter your: name, e-mail address or mailing address.

What do we use your information for?

Any of the information we collect from you may be used in one of the following ways: To personalize your experience (your information helps us to better respond to your individual needs) To improve our website (we continually strive to improve our website offerings based on the information and feedback we receive from you) To improve customer service (your information helps us to more effectively respond to your customer service requests and support needs) To process transactions Your information, whether public or private, will not be sold, exchanged, transferred, or given to any other company for any reason whatsoever, without your consent, other than for the express purpose of delivering the purchased product or service requested. To administer a contest, promotion, survey or other site feature To send periodic emails The email address you provide for order processing, will only be used to send you information and updates pertaining to your order.

How do we protect your information?

We implement a variety of security measures to maintain the safety of your personal information when you place an order or enter, submit, or access your personal information. We offer the use of a secure server. All supplied sensitive/credit information is transmitted via Secure Socket Layer (SSL) technology and then encrypted into our Payment gateway providers database only to be accessible by those authorized with special access rights to such systems, and are required to?keep the information confidential. After a transaction, your private information (credit cards, social security numbers, financials, etc.) will not be kept on file for more than 60 days.

Do we use cookies?

Yes (Cookies are small files that a site or its service provider transfers to your computers hard drive through your Web browser (if you allow) that enables the sites or service providers systems to recognize your browser and capture and remember certain information We use cookies to help us remember and process the items in your shopping cart, understand and save your preferences for future visits, keep track of advertisements and compile aggregate data about site traffic and site interaction so that we can offer better site experiences and tools in the future. We may contract with third-party service providers to assist us in better understanding our site visitors. These service providers are not permitted to use the information collected on our behalf except to help us conduct and improve our business. If you prefer, you can choose to have your computer warn you each time a cookie is being sent, or you can choose to turn off all cookies via your browser settings. Like most websites, if you turn your cookies off, some of our services may not function properly. However, you can still place orders by contacting customer service. Google Analytics We use Google Analytics on our sites for anonymous reporting of site usage and for advertising on the site. If you would like to opt-out of Google Analytics monitoring your behaviour on our sites please use this link (https://tools.google.com/dlpage/gaoptout/)

Do we disclose any information to outside parties?

We do not sell, trade, or otherwise transfer to outside parties your personally identifiable information. This does not include trusted third parties who assist us in operating our website, conducting our business, or servicing you, so long as those parties agree to keep this information confidential. We may also release your information when we believe release is appropriate to comply with the law, enforce our site policies, or protect ours or others rights, property, or safety. However, non-personally identifiable visitor information may be provided to other parties for marketing, advertising, or other uses.

Registration

The minimum information we need to register you is your name, email address and a password. We will ask you more questions for different services, including sales promotions. Unless we say otherwise, you have to answer all the registration questions. We may also ask some other, voluntary questions during registration for certain services (for example, professional networks) so we can gain a clearer understanding of who you are. This also allows us to personalise services for you. To assist us in our marketing, in addition to the data that you provide to us if you register, we may also obtain data from trusted third parties to help us understand what you might be interested in. This ‘profiling’ information is produced from a variety of sources, including publicly available data (such as the electoral roll) or from sources such as surveys and polls where you have given your permission for your data to be shared. You can choose not to have such data shared with the Guardian from these sources by logging into your account and changing the settings in the privacy section. After you have registered, and with your permission, we may send you emails we think may interest you. Newsletters may be personalised based on what you have been reading on theguardian.com. At any time you can decide not to receive these emails and will be able to ‘unsubscribe’. Logging in using social networking credentials If you log-in to our sites using a Facebook log-in, you are granting permission to Facebook to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth and location which will then be used to form a Guardian identity. You can also use your picture from Facebook as part of your profile. This will also allow us and Facebook to share your, networks, user ID and any other information you choose to share according to your Facebook account settings. If you remove the Guardian app from your Facebook settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a Google log-in, you grant permission to Google to share your user details with us. This will include your name, email address, date of birth, sex and location which we will then use to form a Guardian identity. You may use your picture from Google as part of your profile. This also allows us to share your networks, user ID and any other information you choose to share according to your Google account settings. If you remove the Guardian from your Google settings, we will no longer have access to this information. If you log-in to our sites using a twitter log-in, we receive your avatar (the small picture that appears next to your tweets) and twitter username.

Children’s Online Privacy Protection Act Compliance

We are in compliance with the requirements of COPPA (Childrens Online Privacy Protection Act), we do not collect any information from anyone under 13 years of age. Our website, products and services are all directed to people who are at least 13 years old or older.

Updating your personal information

We offer a ‘My details’ page (also known as Dashboard), where you can update your personal information at any time, and change your marketing preferences. You can get to this page from most pages on the site – simply click on the ‘My details’ link at the top of the screen when you are signed in.

Online Privacy Policy Only

This online privacy policy applies only to information collected through our website and not to information collected offline.

Your Consent

By using our site, you consent to our privacy policy.

Changes to our Privacy Policy

If we decide to change our privacy policy, we will post those changes on this page.
Save settings
Cookies settings